Norge får fire nye forskningssentre for kvanteteknologi

Regjeringen satser tungt på kvanteteknologi. Nå får Simula-gruppen, Universitetet i Oslo og SINTEF 244 millioner kroner til forskning som skal styrke Norges konkurransekraft og beredskap.

Artikkel kilde: Forskningsrådet

Les hele artikkel her: Les mer

Denne henvisingen/artikkelen er laget ved hjelp av KI-verktøy.