Norge får fire nye forskningssentre for kvanteteknologi
Regjeringen satser tungt på kvanteteknologi. Nå får Simula-gruppen, Universitetet i Oslo og SINTEF 244 millioner kroner til forskning som skal styrke Norges konkurransekraft og beredskap.
Artikkel kilde: Forskningsrådet
Les hele artikkel her: Les mer
Denne henvisingen/artikkelen er laget ved hjelp av KI-verktøy.
